Energetske vježbe (Qigong)

Vježbe su jednostavne, za nekoga sa navodnicima, za nekoga bez navodnika. Inače prvu vježbu koju ću staviti, nakon bolesti nisam mogao napraviti 15 puta koliko sam bio slab. Samo ne posustajte, odredite si koliko vam je dovoljno. Sve što pročitate o vježbama morate promisliti u skladu sa svojim mogućnostima (tu se prvenstveno misli na u skladu sa svojim tijelom i vremenom). Vježbe su vađene iz dvije knjige: 1.Lam Kam Chuen: The way of energy 2.Wong Kiew Kit: The art of Chi Kung

Kombinirao sam dvije knjige, jer meni nisu odgovarale neke stvari u jednoj knjizi, pa sam se poslužio drugom knjigom, što i vama preporučam (da ispitate malo vježbe da li vam odgovaraju). Ako nešto ne razumijete, ili vam nešto ne odgovara, pitajte.

Prve dvije vježbe su generalne i mogu poslužiti za zagrijavanje i prije nekih drugi vježbi. Druge dvije su specifične, te rade na smirivanju duha. Idealno za prije spavanja.

Generalno upozorenje glasi: Kada radite vježbe mora vam biti ugodno (tu se misli, na toplinu, vlažnost, umor, naprezanje), sve preko ugode, pogotovo forsiranje ne dolazi u obzir. Vježbe su neškodljive, ali ih treba primjenjivati polako. Ne možete odmah očekivati da će te  sve raditi perfektno, zato strpljenja. Slušati tijelo. Prvo shvatiti princip vježbi, a onda ih raditi s tim da uvijek treba propitkivati sebe, svoj položaj i svoju energiju. (pogledati opet tri pravila u uvodu).

ZAGRIJAVANJE KOLJENA


Stojite ravno s skupljenim stopalima, zatim se spustite tako da s dlanovima možete dotaknuti koljena, ali se ne naslonite na njih. Ostajete samo u toj ravnini. U slučaju da vam je teško na taj način stajati, lagano razmaknite stopala, do mjere kada možete sigurno stajati. Težište bi vam trebalo biti negdje između stopala, između sredine stopala i vrha palca, ali ipak malo prema sredini. Provjeravajte uvijek kako je vama i koliko se sigurno osjećate. Kad ste sigurni, lakše će te se opustiti i lakše ćete izvoditi vježbe. Uvijek morate biti opušteni od struka prema gore. Da bi izbjegli napetost u vratu, vrat lagano skrenite prema točci na podu, jedno 2-3 metra od vas. Tako ćete dobiti prirodniji položaj vrata i glave. Zamislite da stojite s nogama na satu i prvo krenite raditi 30 okretaja s koljenima obrnuto od sata (ruke su u ravnini koljena, ali ne diraju koljena, gledamo u točku 2-3m od nas na podu, opušteni smo od struka na gore). Nakon što napravite 30 okretaja protiv sata, stanete i krenete se vrtiti na suprotnu stranu. Opet napominjem sami određujete koliko ćete okretaja raditi , što zavisi o vašoj snazi (računajte da koliko napravite okretaja na jednu stranu da toliko napravite i na drugu stranu). Pogledati obavezno pravilo 1,2 i 3.

VJEŽBANJE RAMENA I USKLAĐIVANJE DUHA I TIJELA


Položaj nogu je razmaknut u širini ramena. Koljena su blago savinuta (nikako “blokirati” koljena i u svakodnevnom životu), težište je u sredini između nogu. Što se tiče svih vježbi bolje ih je raditi bez obuće, jer nam se na taj način bolje raspoređuje težina. Bilo bi idealno da rasporedite težinu tako da je osjetite na svim prstima i da vam ide vanjskim dijelom stopala do pete (ako se sjećate kako bi izgledao pravilni otisak stopala u pijesku). Zamislite da puštate korijenje kroz 3 točke na stopalu. Prva točka je na sredini jastučića palca, a druga je na jastučiću između 3 i 4 nožnog prsta (otprilike je razlika između njih debljina 2 palca). Treća točka je na peti, odnosno na sredini pete. Ako zamislite da puštate korijenje kroz te tri točke, biti ćete stabilniji i lakše ćete izvoditi vježbe. Strpljenje je Božija mudrost, dakle imajte malo mudrosti. Tok vježbe je jednostavan(?). Eh koliko je jednostavnih stvari teško. Princip je jednostavan. Kada udišete se dižete, a kada izdišete se saginjete. Dakle stojite s razmaknutim nogama u širini ramena, lagano savinuta koljena i počinjete sa saginjanjem s ispruženim rukama prema stopalima uz izdisaj (cilj nije doći s rukama do poda, već samo pratiti izdisaj). Kada završite izdisaj krenite sa udisajem na način da se lagano dižete te završite izdisaj s rukama i dlanovima ispruženim malo iza glave. (dlanovi moraju biti malo iza glave jer se na taj način istežemo) Važno je pratiti izdisaj i udisaj. Kada je udisaj, dižemo se, kada je izdisaj, spuštamo se. Tu je usklađivanje duha i tijela. Duh vas možda gura na jednu stranu, a tijelo na drugu, a vi to morate usmjeriti u jednom smjeru zajedničkim snagama. Kada ste udahnuli, stojite ravno (koljena su blago savinuta) lagano spustite ruke sa strane (zadržavate dah, ali opet ne forsirate) do ravnine kada su ravne sa ramenima, a zatim lagano stavljate ruke naprijed i zajedno se spuštate s izdahom. Dakle imamo slijed: Krećemo iz stajaćeg položaja s razmaknutim, lagano savinutim koljenima, izdah sa spuštanjem prema dole (koliko se spuštamo toliko izdišemo ili obrnuto), zatim se dižemo i udišemo, postoji onda dio gdje spuštamo ruke sa strane u visini ramena gdje ne dišemo, te zatim opet ide dio sa izdahom. Napraviti 30 puta uz primjenu pravila 1, 2 i 3.

 Nastavak u slijedećem postu

13-01-14 | 0 comments | in Vježbe

Leave a reply

Nove Objave

Partneri:

Kategorije

DOBRODOŠLI U ZLATNE RUKE
Poštovani posjetitelji... odvojite trenutak Vašeg vremena i pročitajte članak o masaži na stolici...
Davor Baršić
Koliko Vaši radnici izgube vremena radi bolova i odlazaka na različite preglede? Sam rad s kompjuterom uslijed loše podešene visine stola i/ili stolice može uzrokovati bol u ruci, ramenu, vratu i/ili leđima. Svakodnevno ponavljanje boli uzrokuje veće tegobe i čak i bolesti. Preventiva je vrlo važna, a preventiva (smanjenje stresa) je ujedno i ovakva vrsta masaže.