Energetske vježbe II (Qigong)

PRVI POLOŽAJ – POLOŽAJ SELJAKA (WU CHI)


“U početku najjednostavnije stajanje u miru, u periodu od nekoliko trenutaka, vas može izluditi. Vrijeme od 30 sekundi vam se može činiti kao vječnost, a 5 minuta kao mučenje.”

To je prijevod iz knjige, ali isto i vlastito iskustvo. Stajati u miru bi značilo stajati bez misli i slušati svoje tijelo (staviti fokus unutar sebe, ne izvan sebe). Najjednostavnije to znači slušati svoje tijelo, ali na drugačiji način, ali vjerujte mi, to je u početku bio šok. Nisam mogao “isprazniti” misli, “vrtio” mi se stalno film…, nikako uhvatiti taj fokus. S vremenom je lakše.

“Te reakcije organizma su jednostavno dokaz neprekidne napetosti u vašem živčanom sustavu, te dokaz da vam je ova vježba potrebna. Zhan Zhujang (ime grupe vježbi, po svom stvoritelju) vas je počeo upozoravati na čudne puteve energije u tijelu. U isto vrijeme to postaje i trenutak snažnog, dubokog odmora u vašem danu. Jednostavno, kao što i izgleda, ovaj početni položaj, pravilno primjenjivan, je ključ otvaranja skladišta vaše unutrašnje energije.”

“Stojimo s razmaknutim stopalima u širini ramena, s koljenima blago savinutim. Vaše oči gledaju naprijed i lagano dolje (točka 2-3m na podu). Spustite malo bradu, tako da vam vrat nije gurnut prema naprijed. Smanjite bilo kakav pritisak na vrat. Dopustite rukama da slobodno vise. Opustite svoja ramena i laktove. Opustite vaše kukove i trbuh. Dopustite da se repić kralježnice “odmota”, tako da niti vaš trbuh niti pozadina ne strši.”

Zamislite da ste marioneta. Nit koja vas drži uspravne ide vam iz kralježnice, u liniji vrha ušiju, te izlazi iz glave i hvata se za nebo/strop. Ta nit vas drži i vi se možete opustiti. To opuštanje ide od glave, preko vrata, u ramena, ruke, prsa, struk….

“Disanje mora biti lagano, bez napora, samo kroz nos. Vaša usta bi trebala biti zatvorena, ali ne čvrsto stisnuta. Ne stišćite zube. Ako vam se stvara slina, progutajte je. Potpuno izdahnite i omogućite svojim prsima da padnu. To je najbolji položaj. Ne stišćite prste. Dopustite da se lagano saviju i držite ih lagano razmaknute.”

Dakle trebate se opustiti i disati lagano trbuhom u toj poziciji. Disanje sam vam napisao u prijašnjem postu, tako da bi trebalo malo “obnoviti” znanje. Čitajte tekst i više puta (normalno nakon vježbanja) jer će te lakše shvatiti neke dijelove.

DRUGI POLOŽAJ – DRŽANJE BALONA (HOLDING THE BALLOON)


“Ovaj položaj je osnova za mnoge druge naprednije vježbe, jer ubrzava unutrašnju cirkulaciju energije preko vaših nogu kroz cijelo tijelo u ruke i glavu. Pokušajte izdržati u ovom položaju 5 minuta (primjedba: to je samo za probu, prvi put, inače držite se pravila 1, 2 i 3). Vjerojatno ćete osjetiti značajnu količinu boli od napetosti u ramenima, rukama i koljenima. To je djelomično mišićni umor, a djelomično reakcija živčanog sustava. Budite strpljivi. Ništa što činite nije opasno. Vraćate se u prvobitno stanje duha. Vaše putovanje zahtjeva disciplinu i upornost.”

Razlika od prethodnog položaja je da se još malo spustite. Ruke lagano dignete i stavite kao da držite ogroman balon ili pilates loptu, s tim da prsti na rukama ne smiju biti u višem položaju od ramena. Dlanovi su lagano razmaknuti jedan od drugog (širina dlana) i gledaju prema vašem licu. Isto tako i prsti na dlanovima su međusobno razmaknuti. Težište u ovom položaju je malo prebačeno prema nazad (više možda osjećate pritisak na petama). Za olakšavanje tog položaja služi opet vaš mozak. Možete zamisliti da ste u bazenu i da se odmarate na različitim zračnim jastucima ili loptama. Funkcionira jako dobro, ako to sebi dopustite.

“Baloni su nezamijenjiv dio ovog izvanrednog sustava. Morate ih jasno zamisliti u svojoj glavi. Držeći balon u rukama otpuštate bilo kakav pritisak koji vam stišće prsa i trbuh. Držeći taj položaj jačate fizičku i mentalnu izdržljivost. Polako primjećujete snagu, pažljivo uravnoteženu, ali i osjećate pojačanu potražnju te energije koja direktno ulazi u vaše tijelo i krvotok. Drugi zamišljeni baloni su snažna pomoć za opuštanje; naučite kako potonuti u njih.”

Ova vježba je jako moćna. Sam sam je upotrebljavao puno puta i masu puta me je znala iznenaditi. Nakon nekog vremena u tom položaju početi ćete osjećati “struju” kako ide između vaših dlanova. Izuzetna vježba za autoimunaše.

13-01-14 | 0 comments | in Vježbe

Leave a reply

Nove Objave

Partneri:

Kategorije

DOBRODOŠLI U ZLATNE RUKE
Poštovani posjetitelji... odvojite trenutak Vašeg vremena i pročitajte članak o masaži na stolici...
Davor Baršić
Koliko Vaši radnici izgube vremena radi bolova i odlazaka na različite preglede? Sam rad s kompjuterom uslijed loše podešene visine stola i/ili stolice može uzrokovati bol u ruci, ramenu, vratu i/ili leđima. Svakodnevno ponavljanje boli uzrokuje veće tegobe i čak i bolesti. Preventiva je vrlo važna, a preventiva (smanjenje stresa) je ujedno i ovakva vrsta masaže.