Vježbe disanja

Disanje je  osnovna stvar u životu. Prva stvar koju napravite na ovom svijetu, ali i zadnja. Samo iz tog razloga bi se trebali malo zamisliti. U principu, radi se samo o tome da smo uslijed “briga” zaboravili pravilno disati. Dovoljno je da usporedite svoje disanje i disanje male djece. vidjeti ćete ogromnu razliku. Dok vi dišete samo s prsnim dijelom, djeca dišu s trbušnim dielom. Treba “samo” spustiti disanje u trbušni dio. Kako to jednostavno zvuči, ali kod mnogih je to teško izvedivo. Moć navike je jaka stvar. Prvo treba oslušnuti malo kako zrak ulazi i gdje prvo “udara”. Kod jako puno osoba sa stresom (i lošim disanjem, kao poslijedicom) događa se to da zrak ubrzava kako ga udišemo i udara prvo odmah ispod ključne kosti ili na sredini prsne kosti. Od tuda nastaju bolovi u prsima kao poslijedica. Uzrok je obično banalan. Skupljene nosnice (ako dišete kroz nos) ili skupljeni dio grla (ako dišete kroz usta). Poslijedica toga puno puta je nemogućnost spavanja, odmora, napetost, umor… Ima i drugih uzroka, ali budući da je disanje jedno od najčešćih problema, koncentrirati ću se na taj dio. Kako pravilno disati? Vježbom! Leći na leđa. Staviti ruku na trbuh,palac u pupak, dlan odmah ispod pupka. Udah može biti forsiran, ali izdah nikako. Izdah mora biti prirodno opuštanje. Dakle, udahnete (osjećate da vam se trbuh diže), s tim da NE KORISTITE prsni dio pluća. Izdah mora biti prirodan (bez naprezanja). Kada dođete do kraja izdaha, pričekajte, skundu, dvije tri.. (pogledati pravilo 3), te započeti ciklus iz početka. Stvar jako dobro funkcionira, što možete nakon nekog vremena vidjeti sami. Lakše možete zaspati, manje ste umorni i sl. Na početku možete biti malo “pijani”, ali to se javlja jer vaše tijelo dugo nije imalo takvu količinu kisika u krvi, a možda se počelo i opuštati, što je preduvjet za ravnotežu i samoizlječenje. U principu takva vrst disanja je mali perpetum mobile za naše tjelo. Disanje s trbuhom masira sve unutarnje organe, pojačva njihovu prokrvljenost, izmjenu tvrari, te na kraju smanjuje utrošak energije održavanja. Pročišćava sama pluća (upotrebljavate doljnju 1/3 pluća koju obično ne upotrebljavate, a koja zna služiti kao nakupina svih mogućih virusa i bakterija), te smanjuje količinu energije potrebnu za disanje, kao i frekvenciju disanja (inače što s višim dijelom pluća dišete, to je veći stres, smanjuje se oksidacija i eto problema). Dakle, dišite punim trbuhom (plućima). Jedna studija u Kini je pokazala da nakon prakticiranja vježbi, volumen zraka koji možemo primiti u pluća se povećao za 30% u tri mjeseca.

  Ako niste pročitali uvod, obavezno ga pročitajte.
29-11-13 | 0 comments | in Vježbe

Leave a reply

Nove Objave

Partneri:

Kategorije

DOBRODOŠLI U ZLATNE RUKE
Poštovani posjetitelji... odvojite trenutak Vašeg vremena i pročitajte članak o masaži na stolici...
Davor Baršić
Koliko Vaši radnici izgube vremena radi bolova i odlazaka na različite preglede? Sam rad s kompjuterom uslijed loše podešene visine stola i/ili stolice može uzrokovati bol u ruci, ramenu, vratu i/ili leđima. Svakodnevno ponavljanje boli uzrokuje veće tegobe i čak i bolesti. Preventiva je vrlo važna, a preventiva (smanjenje stresa) je ujedno i ovakva vrsta masaže.